Regulamin

Zanim dokonasz zakupu w sklepie zachęcam do zapoznania się z Regulaminem.
Znajdziesz w nim informacje na temat sposobu złożenia zamówienia, płatności,
warunków zawarcia umowy, jak również informację o procedurze odstąpienia czy
składania reklamacji.
Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu ograniczać ani wyłączać
jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących na mocy obowiązujących przepisów
prawa.

§ 1 Postanowienia ogólne i dane kontaktowe
1. Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż produktów
elektronicznych, sprzedaż abonamentu w Sklepie polegającym na płatnym dostępie do
treści edukacyjnych, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupującego usługi drogą
elektroniczną.
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do
Przedsiębiorców na prawach konsumenta korzystających ze Sklepu, chyba że dane
postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów
albo do przedsiębiorców.
3. Wszelkie postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumentów odnoszą się do
Użytkowników będących osobami fizycznymi, którzy zawierają Umowę:
a) niezwiązaną bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub
b) jako przedsiębiorcy prowadzący jednoosobowo działalność gospodarczą, gdy umowy
te są bezpośrednio związane z ich działalnością gospodarczą, a z ich treści wynika, że
nie posiadają one dla tych osób charakteru zawodowego.
4. Administrator wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy związany ze Sklepem,

przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją,
Radą Usług Cyfrowych: kontakt@polskimaturalny.pl. Ten sam punkt kontaktowy może
być wykorzystywany przez Klienta do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z
Administratorem.
5. Kontakt ze Sprzedawcą: e-mail: kontakt@polskimaturalny.pl

§2 Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych
pojęć:
1. Abonament – prawo do korzystania przez okres wskazany w opisie danego produktu.
2. Formularz zamówienia – usługa elektroniczna umożliwiająca złożenie zamówienia, w
szczególności za pomocą określenia warunków umowy sprzedaży.
3. Kupujący, Klient – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące
także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2)
osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
której ustawa przyznaje zdolność prawną, składająca Zamówienie w ramach Sklepu i
dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
4. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną z
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
5. Operator Płatności – system płatności TPay, wybór Kupującego dokonanego w
trakcie składania zamówienia.
6. Produkt – treści cyfrowe dostępne w Sklepie internetowym, dostarczane przez
Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy na podstawie Umowy, zawartej z wykorzystaniem
funkcjonalności Sklepu.
7. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca
osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we
własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.

8. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Przedsiębiorca dokonujący zamówienia
Produktów związanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie
mających dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego, zgodnie z art. 38 a ustawy o
prawach konsumenta oraz 385(5), art. 556(4), art. 556(5) i art. 576(5) ustawy Kodeks
cywilny.
9. Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem
https://polsimaturalny.pl/regulamin-sklepu
10. Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem https://polskimaturalny.pl
11. Sprzedawca – Małgorzata Lewandowska prowadzący działalność pod firmą
polskimaturalny.pl
12. Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
13. Umowa o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej – umowa zawierana z
wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość i dotycząca dostarczania
przez Sprzedawcę na rzecz Klienta treści cyfrowych lub usługi cyfrowej za zapłatą ceny.
Ilekroć w Regulaminie mowa jest o Umowie sprzedaży, dotyczy to również Umowy o
dostarczanie treści cyfrowych lub usług cyfrowych, chyba że co innego wynika z treści
danego postanowienia.
14. Usługa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu, bez
jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub
większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy
włącznie.
15. Zamówienie – czynność, oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do
zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą i spełnienia świadczenia na rzecz
Klienta, na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.

§ 3 Minimalne wymagania techniczne
1. W celu dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu nie jest konieczne spełnienie

szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego.
Wystarczające są:
a) dostęp do Internetu,
b) standardowy system operacyjny,
c) standardowa przeglądarka internetowa,
d) posiadanie aktywnego adresu e-mail.
2. Kupujący może korzystać z udostępnionych funkcji Sklepu w sposób zgodny z
Regulaminem i obowiązującymi przepisami oraz w sposób niezakłócający
funkcjonowanie Sklepu oraz innych klientów.
3. Zabrania się Klientowi korzystania z innych Kont klientów oraz udostępniania swojego
konta innym osobom. Klient jest obowiązany do wprowadzania danych zgodnych ze
stanem faktycznym.
4. Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo, ani pod pseudonimem.

§ 4 Usługi świadczone drogą elektroniczną
1. Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego następujące
usługi drogą elektroniczną:
a) Konto klienta – usługa świadczona w celu dostępu do panelu klienta i zakupionych
Produktów,
b) Formularz Zamówienia – usługa świadczona w celu złożenia zamówienia, ma
charakter jednorazowy,
c) Newsletter – usługa świadczona w celu zapisu na listę mailingową i otrzymywania
newslettera. Osoba zapisana ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny
rezygnacji z otrzymywania newslettera poprzez wypisanie się z niego naciskając
przycisk „Wypisuję się” (lub zwrot analogiczny).
2. Usługi świadczone są na rzecz Kupującego nieodpłatnie i świadczone są przez czas
nieograniczony, chyba że w opisie danej usługi wynika inaczej.
3. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z

korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne
odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w
szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych
osobowych przez osoby nieuprawnione.
4. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego
funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich
nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
5. Wszelkie reklamacje związane ze świadczeniem Usług elektronicznych można
zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail:
kontakt@polskimaturalny.pl. W reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko,
adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z
funkcjonowaniem Sklepu. Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później
niż w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej
rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.

§ 5 Prawa własności intelektualnej
1. Produkty stanowią utwór zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych i
podlegają ochronie prawa.
2. Z chwilą zakupu kursu online udzielona zostaje licencja niewyłączna i nieprzenoszalna
na czas trwania Umowy.
3. Z chwilą zakupu e-booka udzielona zostaje licencja niewyłączna i nieprzenoszalna na
czas nieokreślony.
4. Kupujący ma prawo korzystać z produktu tylko na użytek prywatny.
5. Klient jest zobowiązany do przestrzegania warunków niniejszej licencji. Licencja nie
obejmuje praw zależnych, a także prawa do sublicencji.
6. Zakupiony Produkt nie może być przedmiotem odsprzedaży lub dystrybucji i
sprzedaży handlowej.

7. W przypadku naruszenia przysługujących Sprzedawcy praw autorskich, ma prawo
rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym.

§ 6 Zawieranie umowy
1. Kursy online stanowią Treścią cyfrową w rozumieniu art. 2 pkt 5 oraz art. 38 pkt 13 o
prawach konsumenta.
2. W celu złożenia Zamówienia Kupujący powinien podjąć następujące kroki:
a) dodać Produkt , klikając w przycisk ,,Zamów”, który zamierza kupić. Produkty mogą
być dowolnie dodawane lub usuwane na tym poziomie zamówienia;
b) na poziomie zakładki „Zamówienie” wypełnić Formularz zamówienia, podając dane
niezbędne do realizacji zamówienia (imię, nazwisko, adres mailowy)
c) przeczytać i zaakceptować Regulamin – akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale
niezbędna do dokonania zakupu,
d) nacisnąć przycisk „Zamawiam i płacę kartą”, które oznacza złożenie przez
Kupującego zamówienie z obowiązkiem zapłaty,
e) dokonać opłaty wybierając sposób płatności dostępny w Sklepie,
f) Pobrać zawartość zakupionego produktu.
3. Po złożeniu Zamówienia i dokonaniu płatności Kupujący otrzyma na adres poczty
elektronicznej (e-mail) podany przy składaniu Zamówienia wiadomość stanowiącą
potwierdzenie zawarcie Umowy między Kupującym a Sprzedawcą.
4. Sprzedawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących
zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
z umową oraz dostarcza je konsumentowi przez czas:
a) dostarczania Produktu określonego w umowie, na podstawie której dostarczanie
następuje w sposób ciągły, lub
b) zasadnie oczekiwany przez Konsumenta, uwzględniając rodzaj Produktu i cel, w jakim
jest wykorzystywany, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje
dostarczanie Produktu jednorazowo lub częściami.

5. Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych
przez Sprzedawcę, wówczas Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak
zgodności Produktu z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
a) poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania,
b) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w
instrukcji instalacji dostarczonej przez przedsiębiorcę.
6. W przypadku gdy Umowa przewiduje dostarczanie Produktu w sposób ciągły, musi on
pozostawać zgodny z Umową przez oznaczony w umowie czas ich dostarczania.

§ 7 Dostawa i płatność
1. Kupujący może skorzystać z następujących metod płatności:
a) szybka płatność online BLIK,
b) przelew online lub tradycyjny,
c) karta debetowa lub kredytowa,
d) portfele elektroniczne (Google Pay, Visa, PayPal),
2. Po zaksięgowaniu wpłaty Kupujący zostanie automatycznie przeniesiony z powrotem
do Sklepu, gdzie zostanie odblokowana możliwość pobrania produktu.
3. W przypadku wyczyszczenia ciasteczek w przeglądarce zostanie zablokowany
Kupującemu dostęp do płatnych zasobów Sklepu. Wówczas Kupujący, wpisując adres
mailowy podany w trakcie zakupu do okna zakupu uzyska ponownie dostęp do płatnej
zawartości Sklepu.
4. Sprzedawca dostarcza Kupującemu Produkt niezwłocznie po zawarciu umowy.
5. Produkt uważa się za dostarczony w chwili, gdy Produkt lub środek, który pozwala na
uzyskanie dostępu do niego lub jego pobranie, zostały udostępnione Konsumentowi lub
fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument wybrał samodzielnie w tym
celu, lub gdy Konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
7. Dostęp do kursów online Kupujący uzyskuje na okresu wskazany w opisie Produktu
(miesięczny, roczny, 2-letni).

8. W przypadku umów zawartych na czas określony, np. model subskrypcyjny, umowa
obowiązuje do dnia wskazanego w dokonanym Zamówieniu.

§ 8 Odpowiedzialność za zgodność Produktu z umową
1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Produkt wolny od wad.
2. Wobec Kupujących będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach
konsumenta a ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową na
zasadach określonych w rozdziale 5b ustawy o prawach konsumenta.
3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z
użytkowania materiałów edukacyjnych dostępnych w Sklepie oraz nie ponosi
odpowiedzialności za ewentualne pomyłki obliczeniowe udostępniane w rozwiązaniach
zadań.
4. W przypadku stwierdzenia niezgodności produktu z umową Kupującemu przysługuje
złożenie reklamacji, która może zostać złożona drogą mailową lub pisemnie na adres
Sprzedawcy.
5. Składając reklamację zaleca się podanie w zgłoszeniu co najmniej:
a) imię, nazwisko, adres mailowy;
b) informacje dotyczące daty zawarcia umowy wraz z potwierdzeniem jej zawarcia;
c) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i
daty wystąpienia wady;
d) żądanie dotyczące sposobu rozpoznania reklamacji.
6. Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji niezwłocznie,
nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jej złożenia za pośrednictwem takiego środka
komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.

§ 9 Odstąpienie od umowy
1. Kupujący będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta,
który za pośrednictwem Sklepu internetowego zawarł umowę na odległość, może w

terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem ust. 2 oraz
sytuacji wyraźnie wskazanych w opisie danego Produktu.
2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu, jeżeli spełnianie
świadczenia w postaci dostarczania Produktu rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią
zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i Kupujący przyjął to do wiadomości, a
Sprzedawca przekazał Kupującemu potwierdzenie otrzymania zgody, zgodnie z art. 38
pkt 13) ustawy o prawach konsumenta.
3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy. Do
zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia o
odstąpieniu od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
4. Kupujący uprawnienie do odstąpienia od Umowy może zrealizować poprzez wysłanie
oświadczenia o odstąpieniu drogą mailową lub pisemnie na adres Sprzedawcy.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
6. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania
oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy, zwróci wszystkie dokonane przez
niego płatności.
7. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy
wskazał inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

§ 10 Przedsprzedaż i automatyczne dopasowanie cen
1. Sprzedawca może prowadzić przedsprzedaż.
2. Przedsprzedaż umożliwia złożenie Zamówienia i dokonanie zakupu przed premierą w
specjalnej obniżonej cenie (przedsprzedażowa cena).
3. Termin dostępności materiałów objętych przedsprzedażą znajduje się w opisie
Produktu objętego przedsprzedażą.

4. Przedsprzedaż nie może być łączona z innymi promocjami, chyba że zostało to
inaczej wskazane w opisie oferty przedsprzedażowej.
5. Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowywaniu ceny na podstawie
zautomatyzowanego podejmowania przez Klientów decyzji.

§ 11 Publikowanie i weryfikacja opinii
1. Do publikacji opinii uprawnione są osoby, które dokonały zakupu w Sklepie i
korzystały z Produktu. Zamieszczenie opinii jest możliwe w każdym czasie.
2. Sprzedawca może udostępnić Kupującym możliwość zamieszczania opinii o Sklepie,
Sprzedawcy lub Produktach – w ramach Sklepu lub serwisów zewnętrznych, tj.
Facebook, Instagram, Google Map, Messenger. W takim przypadku do zamieszczania
opinii stosuje się postanowienia niniejszego rozdziału.
3. Wystawione przez Kupującego opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie i
są dostępne dla wszystkich odwiedzających Sklep.
4. Sprzedawca publikuje zarówno pozytywne jak i negatywne.
5. Kupujący powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny.
6. Zakazane jest zamieszczanie opinii:
a) bez uprzedniego dokonania zakupu w Sklepie;
b) wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z
dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
c) naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub osoby trzeciej;
d) używając wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe;
e) przygotowanych na zlecenie przez firmy świadczące usługi związane z opiniami w
Internecie.
7. Sprzedawca dokonuje weryfikacji opinii pod względem zgodności z Regulaminem
oraz, czy pochodzą od Kupujących, którzy rzeczywiście nabyli i używali Produktu, w
szczególności poprzez umożliwienie umieszczenia opinii:

a) na platformie kursowej wyłącznie osobom, które posiadają Konto klienta i zalogowały
się do niego celem opublikowania komentarza lub opinii;
b) osobom, które przesłały opinię w prywatnej wiadomości na adres mailowy
Sprzedawcy podając swoje imię, nazwisko oraz adres mailowy celem weryfikacji czy
zakupiły produkt w sklepie;
c) na profilu Sprzedawcy w social mediach lub innych stronach (Google Map,
Messenger) ujawniając swoje imię i nazwisko, profil lub adres mailowy.
8. W przypadku zamieszczenia opinii niespełniającej wymagań przewidzianych w
Regulaminie Sprzedawca może odmówić publikacji opinii lub ją usunąć.
9. Reklamacja związane z publikowaniem i weryfikacją opinii można składać na adres
pocztowy lub mailowy Sprzedawcy.
10. Składając reklamację podanie w opisie reklamacji jak najwięcej informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty
wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych, co ułatwi i przyspieszy
rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają
formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z
pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
11. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni od dnia jej złożenia.
12. Administratorem danych osobowych osób publikujących opinie jest Sprzedawca.

§ 12 Dane osobowe i pliki cookies
Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane
zostały w polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem
https://polskimaturalny.pl/polityka-prywatnosci

§ 13 Mechanizm zgłaszania i działania w przypadku nielegalnych treści

1. Zakazane jest publikowanie na stronie treści, które:
a) są niezgodne z tematyką Sklepu,
b) służą prowadzeniu działalności konkurencyjnej wobec Sprzedawcy,
c) służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych,
marketingowych, w szczególności poprzez zamieszczanie reklam, sprzedaż oraz
promowanie produktów, usług, projektów, zbiórek,
d) służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo takim, jak próbom oszustwa i
wyłudzania środków finansowych od innych Klientów,
e) nawołują do przemocy lub nienawiści,
f) naruszają dobra osobiste osoby trzeciej.
2. Klient, który uważa opublikowaną w Sklepie treść za nielegalną lub naruszającą
warunki Regulaminu, może przesłać mailowo lub pocztowo do Sprzedawcy zgłoszenie
dotyczące tej treści.
3. W zgłoszeniu osoba wpisuje następujące informacje:
a) wyjaśnienie powodów, dlaczego daną treść uważa za nielegalną,
b) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny
adres URL, umożliwiające identyfikację nielegalnych treści,
a) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonującego
zgłoszenia,
b) oświadczenie o działaniu w dobrej wierze oraz że informacje i zarzuty zawarte w
zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne.
4. Sprzedawca rozpatruje zgłoszenie oraz podejmuje decyzję co do treści, której dotyczy
zgłoszenie niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
5. O podjętej decyzji Sprzedawca powiadamiania Klienta, który dokonał zgłoszenia.
Decyzja Sprzedawcy może polegać na usunięciu treści lub pozostawieniu treści w
Sklepie.

6. Klient może odwołać się od decyzji Sprzedawcy w terminie 14 dni od otrzymania jej
uzasadnienia. Odwołanie jest rozpatrywane przez Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie
później niż 14 dni od jego zgłoszenia.
7. W przypadkach tego wymagających Sprzedawca podejmuje współpracę z organami
państwowymi w przedmiocie nielegalnych treści.

§ 14 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z
zawartymi umowami o dostarczenie treści cyfrowych na drodze postępowania
mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu
między Kupującym a Sprzedawcą,
c) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub
organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
3. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej
http://polubownie.uokik.gov.pl.
4. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod
adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów
pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia
sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy
sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§ 15 Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert,
promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych
przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed
dokonaniem zmiany.
2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do
umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie
zawarcia umowy.
3. Kupujący, którzy posiadają konto w Sklepie o każdej zmianie Regulaminu zostaną
powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta. W przypadku
braku akceptacji treści nowego Regulaminu, Kupujący ma prawo w każdym czasie
wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta poprzez usunięcie konta lub złożenie
Sprzedawcy stosownego oświadczenia, w dowolnej formie, o wypowiedzeniu umowy o
prowadzenie konta.
4. Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za
niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie
przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone. W
pozostałym zakresie Regulamin pozostaje w mocy.
5. Niniejszy Regulamin podlega prawu polskiemu oraz zostaje poddany jurysdykcji
sądów polskich. Wybór prawa polskiego nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej
mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy
prawa jakie byłoby właściwe w razie braku wyboru prawa.
6. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 22.08.2025 r.

Regulamin Sklepu

Info

kontakt@polskimaturalny.pl

Firma

Info

Social media